Forum  Strona Główna



 

REASON

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> PROGRAMY
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
VANKRIS
Administrator



Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: TCZEW-POLAND

PostWysłany: Pon 11:54, 07 Kwi 2008    Temat postu: REASON

Witam jeśli jestes bardziej wymagający polecam ten soft:
opis:

Artykuł ten ukazuje bliżej prawdziwego "kombajna" do tworzenia muzyki, jakim jest Reason firmy Propellerheads. Omówiona została najnowsza wersja, czyli 3.0, ponieważ jest w niej najwięcej opcji i instrumentów, które również występują w poprzednich odsłonach. Artykuł szczegółowo opisuje wszystkie opcje programu.


Najważniejszą rzeczą jaką musimy poznać są instrumenty i efekty oraz wiedza w jaki sposób będą one oddziaływały na naszą twórczość. Odpalając Reason'a po raz pierwszy widzimy domyślnie ustawione instrumenty, które możemy usunąć i zainstalować te, które nam najbardziej odpowiadają. Usuwanie jest banalne, wystarczy zaznaczyć dowolny instrument, lub efekt i kliknąć "Delete" na klawiaturze lub usunąć prawym przyciskiem myszy używając komendy "Delete Device". Jeśli mamy już pusty "Rack", zaczynamy instalację instrumentów. Najważniejszą jednostką i niezbędną jest MIKSER (reMIX virtual tec).

Wyposażony w 14 kanałów i 4 miejsca na efekty, lecz jeśli ktoś z Was pomyśli, że kanałów może zabraknąć, nie martwcie się, można podłączyć kolejny mikser i podwoić ich liczbę. Miksery oraz instrumenty możemy powielać w nieskończoność, wedle naszego uznania i potrzeb. Mikser będzie nam służył do odpowiedniego wykorygowania głośności naszych instrumentów oraz do ewentualnego dodania, któregoś z efektów

REDRUM DRUM MACHINE


Kolejnym instrumentem, który powinniśmy podłączyć jest , maszyna perkusyjna

Dzięki temu instrumentowi stworzymy podkład perkusyjny, jaki tylko jesteśmy sobie w stanie wyobrazić. Na załączonym foto widzimy podział na kanały, w każdym z nich jest umieszczony jeden instrument perkusyjny, który można dowolnie modulować, dostosowując do swoich wymogów. Poniżej są przyciski, które w zależności od podkładu zaznaczamy, aby stworzyć sekwencje dźwięków. Istnieje również możliwość bezpośredniej edycji bitu na głównym sekwestrze, lecz jest to opcja skierowana dla zaawansowanych użytkowników. Po prawej stronie widnieje suwak z opcjami HARD, MEDIUM oraz SOFT, jest on odpowiedzialny za natężenie naszego instrumentu oraz jego dynamikę. Na jednym REDRUM’ie możemy stworzyć aż 32 podkłady perkusyjne, ponieważ istnieje osiem nowych opcji i każda ma cztery podopcje (ABCD).


Kiedy już zaimplementujemy te dwa podstawowe instrumenty, staniemy przed wyborem syntezatorów (MALSTROM i SUBSTRACTOR) oraz samplerów (NN19 i NN-XT). Zaczynamy od syntezatora.


MALSTROM

Jest zaawansowanym syntezatorem, w którym mamy dwa modulatory, dwa oscylatory oraz dwa filtry. Dzięki połączeniu trzech dźwięków (podstawowy plus dwa oscylatory) uzyskujemy niepowtarzalne efekty, już podstawowe banki dźwięków dają nam wiele możliwości. Dźwięki w każdym oscylatorze możemy zmieniać i edytować za pomocą potencjometrów. Tłumaczenie tutaj i objaśnianie każdego potencjometru nie ma sensu, ponieważ eksperymentując z dźwiękiem poprzez różne ustawienia pokręteł sami dojdziecie do czego służą, a zapewniam, że jest to przyjemna praca. Najprostszym sposobem na nauczenie się zasad, którymi kieruje się dany instrument, jest eksperymentowanie.


SUBTRACTOR

Jest to syntezator analogowy o nieco innych możliwościach niż MALSTROM. Nie oznacza, że jest gorszy, posiada wiele potencjometrów, które możemy wykorzystać do wykreowania nawet najbardziej fantazyjnych dźwięków.



Kolejnymi niezbędnymi narzędziami w naszej pracy produkcyjnej będą samplery. Samplery są urządzeniami do edycji, wyciętych części nagrań (tzw. sampli), próbek instrumentów lub jakichkolwiek innych dźwięków, które chcemy zmienić. Pozwalają nam na podwyższenie danej próbki o oktawę lub jej część oraz niemalże na dowolną manipulację naszą próbką. W programie Reason mamy dwa samplery (NN19 i NN-XT).


NN19

Posiada on dwa sloty, pierwszy jest na wrzucenie PATCH’y, które obsługuje wyłącznie ten syntezator, drugi zaś obsługuje formaty WAV, w których najczęściej zapisujemy nasze sample. Posiada on jeden LFO, którym to ustalamy charakterystykę dźwięku, ponadto kilka dodatkowych potencjometrów do zmian barwy oraz wysokości brzmienia. NN19 jest prostym samplerem, nie wymaga wielu godzin poświęconych na naukę jego obsługi.


NN-XT

Widząc ten sampler, na pierwszy rzut oka możemy dostać oczopląsu, ponieważ ilość potencjometrów oraz okienek robi wrażenie. Nie należy się jednak zrażać, gdyż jest to w gruncie rzeczy bardzo prosty sampler. Musimy jednak pamiętać, że jeśli już umieścimy dźwięk w naszym samplerze, należy poświęcić trochę czasu na zabawę potencjometrami, aby sprawdzić efekty ich działania, wtedy najlepiej poznamy nasze urządzenie. Podobnie jak w poprzednim samplerze, mamy tutaj do czynienia z dwoma slotami na sample. Pierwszy obsługuje pliki o rozszerzeniu .sxt, które zostały stworzone wyłącznie na potrzeby NN-XT, natomiast slot poniżej służy do wrzucania sampli, próbek oraz pętli z rozszerzeniem WAV. Dodatkowym atutem NN-XT jest możliwość wrzucenia kilku sampli i dowolnej modyfikacji każdego z nich w jednym saperze, możemy (teoretycznie) zaimplementować nieograniczoną ilość dźwięków do samplera, tworząc jeden, a następnie każdy z tych dźwięków dowolnie modyfikować, uzyskując kolejne. Sampler NN-XT jest zdecydowanie narzędziem o ogromnych możliwościach.


DR REX.

DR REX, służy do odgrywania pętli, które tworzone są w programie ReCycle firmy Propellerheads. Za zaletę tego urządzenia, możemy przyjąć dostosowanie pętli do tempa naszego utworu. Jeśli stworzymy pętlę w postaci pliku WAVE, możemy ją przerobić na format REX, za pomocą wyżej wymienionego ReCycle, jeśli nie dysponujemy tym programem, możemy skorzystać z gotowych loop'ów, które zaieszczone są na płytach programu Reason. Pętle możemy dowolnie modyfikować, za pomocą potencjometrów, lub podpinając dodatkowe efekty.


COMBINATOR.

Jest on wspaniałym pomysłem, na zaoszczędzenie miejsca w mikserze oraz ciekawą opcją, dla ludzi lubiących eksperymentować. COMBINATOR jest urządzeniem, które do uzyskania dźwięku wykorzystuje kombinacje kilku lub kilkunastu instrumentów i efektów, które nadal można modyfikować, daje nam to nieograniczone możliwości generowanie dźwięków oraz tworzenia efektów ograniczonych jedynie naszą wyobraźnią.


MCLASS MASTERING SUITE


Narzędzie do masteringu ("dopieszczenie" naszych kawałków).

Tak przedstawia się on w całej okazałości, są w nim zawarte takie urządzenia jak EQUALIZER, COMPRESSOR, MAXIMIZER, STEREO IMAGER, oczywiście każde z nich można bez problemu podłączyć do danego instrumentu oraz każde z nich może funkcjonować samodzielnie. EQUALIZER służy nam do podbicia dowolnych tonów, niskich, średnich, wysokich, obcinania dowolnych częstotliwości, w zależności od przeznaczenia naszej muzyki oraz do podbijania tychże częstotliwości. Pozostałe efekty mają podobne możliwości, ucinają, lub wspomagają brzmienia, nie ma konkretnych zaleceń co do ustawień tychże efektów, kolejna rzecz, która wymaga od nas kombinacji i prób.


Kolejną część artykułu poświęcimy na omawianie efektów zaimplementowanych w programie Reason, a jest ich wiele i posiadają imponujące możliwości w kreowaniu dźwięków.


ReBirth RB-388

Służy do połączenia Rebirth'a z Reason'em.


Po krótkim opisaniu instrumentów występujących w Reason'ie, musimy przejść do głównego zagadnienia, jakim jest tworzenie muzyki. Najważniejszą rzeczą jest melodia. Jest to element, w którego tworzeniu nie pomoże Wam żadna solucja, tutaj jedynym elementem składającym się na doskonałość linii melodycznej jest nasza wyobraźnia. Kiedy już wymyślimy melodię musimy ją nanieść na główny sequencer. Wybieramy więc syntezator klikając na niego lewym przyciskiem myszy w polu wyboru przy sequencerze i wciskamy przycisk "SWITCH TO EDIT MODE" pierwszy od lewej strony (zaznaczony w kółku).

Pojawi nam się klawiatura podobna do tej w keyboardach. Pozostaje nam ustawienie podziału komórek, w których będziemy edytować nasze dźwięki. SA do wyboru podziały 1/2, 1/4, 1/8 itd. Czym "krótszymi" dźwiękami będziemy się zajmować, tym radzę podział na drobniejsze komórki. W przypadku długich dźwięków np: PAD’ów, jest to bez znaczenia. Przy okienkach pokazujących na instrumenty istnieją dwa symbole M i S. M oznacza całkowite ściszenie danego instrumentu (mute), S oznacza, że grać ma jedynie wybrany instrument (solo). W opcji TEMPO ustawiamy sobie prędkość BPM oraz jej tysięczną wartość obok. Aby utworzyć sekwencję melodyjną wybieramy strefę, w której ma ona być stworzona, służą do tego dwa ograniczniki L i R, między nimi będzie się tworzyła nasza sekwencja.


Jeśli posiadamy duszę małego elektronika, możemy samodzielnie podłączyć nasze urządzenia w dowolny sposób (dowolny to taki, w którym nie zawsze będą one działać) za pomocą przycisku na klawiaturze "TAB", zakładając, że każdy posiada taki przycisk na swojej klawiaturze. Kiedy już naniesiemy dźwięki naszej melodii, musimy stworzyć do niej nasz ulubiony podkład perkusyjny, który umożliwi nam REDRUM, możemy jednak skorzystać z gotowych pętli perkusyjnych, co odradzam w przypadku pierwszych kompozycji, ponieważ musimy sami nauczyć się tworzyć podkład perkusyjny. Do gotowego podkładu dodajemy BASS oraz PAD'y. Żaden z tych elementów nie jest wymagany, wszystko zależy od gatunku jaki wykonujemy.

i wiele wiele więcej ten soft potrafi no ale to juz według gustu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> PROGRAMY Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deoxGreen v1.2 // Theme created by Sopel stylerbb.net & programosy.pl

Regulamin